Przejdź do głównej zawartości

Być czy mieć?

"Albowiem cóż pomoże człowiekowi, choćby cały świat pozyskał, a na duszy swej szkodę poniósł? Albo co da człowiek w zamian za duszę swoją?"
Mat.16,26


Tak często nasze modlitwy dotyczą tego, co możemy otrzymać, zamiast tego, kim powinniśmy być. Pomyśl, o co się modlisz i o co modlą się ci, których modlitwy zdarza ci się słyszeć.

"Ale szukajcie najpierw Królestwa Bożego i sprawiedliwości jego, a wszystko inne będzie wam dodane. (...) Królestwo Boże - to nie sprawa jedzenia i picia; jego istota - to sprawiedliwość, pokój i radość, którą daje Duch Święty.
Mat.6,33, Rzym. 14,17 BWP


Zauważ, że sprawiedliwość, pokój i radość są owocem Ducha. Zatem przede wszystkim powinniśmy szukać owocu Ducha. Ostatecznie, nawet gdybyśmy posiedli cały świat, na cóż nam się to zda, jeśli nie będziemy mieli sprawiedliwości, pokoju i radości?

We wszystkich naszych doświadczeniach mamy Tego, kto zawsze pomaga. Nie zostawia nas samych w walce z pokusą i złem, nie dopuszcza, by przygniotły nas ciężary i zmartwienia. Choć dziś jest niewidoczny dla oczu śmiertelników, uchem wiary można usłyszeć Jego głos, który mówi: Nie bój się, jestem z tobą. Jestem żywy. "Byłem umarły, lecz oto żyję na wieki wieków." (Obj.1,18) Dzieliłem z tobą twój smutek, doświadczałem twoich walk, zmierzyłem się z twoimi pokusami. Znam twoje łzy, bo sam płakałem. Znam smutki ukryte tak głęboko, że nikt o nich nie wie. Nie myśl, że jesteś skazany na opuszczenie i zgubę. Choć twój ból nie budzi oddźwięku w żadnym sercu na ziemi, patrz na mnie i żyj. "A choćby się góry poruszyły i pagórki się zachwiały, jednak moja łaska nie opuści cię, a przymierze mojego pokoju się nie zachwieje, mówi Pan, który się nad tobą lituje" (Iz.54,10). (...)
Jezus kocha nas, bo jesteśmy darem Jego Ojca i ukoronowaniem Jego dzieła. Kocha nas jako swoje dzieci. Czytelniku, On ciebie kocha. Samo niebo nie może zesłać nic większego i nic lepszego. Dlatego ufaj! "

Życie Jezusa, s.347


Co jest twoją największą troską przejawiającą się nie tylko w twoich modlitwach, ale w całym twoim życiu - zdobywanie tego, czego chcesz dla siebie, czy stawanie się tym, kim Bóg chce, byś się stał?

Być czy mieć? Odpowiedź należy do ciebie.

Komentarze

jafeth pisze…
Nie zgodzę się z jednym zdaniem z tej części lekcji "Zatem przede wszystkim powinniśmy szukać owocu Ducha." Przede wszystkim powinniśmy szukać w każdy czas poznania Jezusa Chrystusa, a On będzie czynił w nas owoc. Zbytnie koncentrowanie się na samych owocach może sprawić w nas niewłaściwą motywację do szukania Jezusa lub narzucić niepotrzebne jarzmo. Także BYĆ, być z Jezusem i przynosić owoce dla Jego uśmiechu :)