Przejdź do głównej zawartości

Dobrze jest dziękować Panu :)

Przez ostatnie dni zastanawiałam się nad kwestią wdzięczności w życiu człowieka, bo w tym tygodniu doświadczyłam wielu Bożych błogosławieństw, ale nie zawsze w każdym momencie umiałam je docenić. Bywało, że pomimo świadomości tych dobrych i pozytywnych rzeczy byłam smutna, właściwie nie wiedzieć z jakiego powodu. Kilka cennych myśli moich znajomych i kilka wydarzeń przygotowywały grunt do tego, by znowu zweryfikować moją postawę, a dzisiaj na nabożeństwie usłyszałam kazanie pastora Tadeusza Niewolika, który przypieczętował to wszystko.

Jakie masz skojarzenia, gdy słyszysz słowa: niewyczerpany, nieustający, każdego poranka i wielki ? Czy są to pozytywne skojarzenia? Czy tworzy Ci się w głowie pozytywny obraz, gdy je słyszysz?
Żeby być człowiekiem wdzięcznym, musimy mieć pozytywny obraz, czy to Boga, czy człowieka.
Jeremiasz tworzy w swojej księdze pozytywny obraz Boga.

"Niewyczerpane są objawy łaski Pana, miłosierdzie jego nie ustaje. Każdego poranku objawia się na nowo, wielka jest wierność twoja."
Treny 3,22.23


Co za niesamowite słowa! Niewyczerpana łaska, nieustające miłosierdzie.
Rzeczy, które są nowe, po pewnym czasie powszednieją, a Bóg codziennie objawia się na nowo.
Diabeł chce wypaczyć pozytywny obraz Boga. Dlaczego to robi?
To, jaki mamy obraz Boga wpływa na sposób, w jaki Go traktujemy i jak traktujemy innych.
"Prawdziwy Bóg jest obecny w moim życiu w obecności drugiego człowieka."
Bóg nie jest teologiczną prawdą, religijną formułą, której oddajemy cześć, uznajemy, że jest dobry i na tym koniec. Religia Chrystusa to religia, która wytwarza relacje na ziemi, tworzy Królestwo Boże wśród ludzi.
Diabeł pokazuje nam wady ludzi w takim świetle, aby zniszczyć w nas pozytywny sposób patrzenia na nich. Tak, jak chce zniszczyć w nas obraz Boga, tak chce zniszczyć obraz dzieci Bożych.
Dziękowanie otwiera nowe możliwości w relacjach międzyludzkich. Stajemy się bardziej otwarci, autentyczni, ludzie nawzajem bardziej sobie ufają i chcą mieć ze sobą dobre więzi.

"Pan jest moim działem, mówi dusza moja, dlatego w nim mam nadzieję.
Dobry jest Pan dla tego, kto mu ufa, dla duszy, która go szuka.
Dobrze jest czekać w milczeniu na zbawienie Pana."
Treny 24-26


Bądźmy wdzięczni. Dziękujmy Bogu każdego dnia. Bądźmy lepszymi chrześcijanami przez spoglądanie na Niego i bądźmy lepszymi ludźmi dla innych. To jest nam szalenie potrzebne, żeby przetrwać w tym zwariowanym, ginącym świecie.

Komentarze

Anonimowy pisze…
Dziękowanie otwiera nowe możliwości w relacjach międzyludzkich...
ile razy "fizycznie" wypowiadasz słowo "dziękuję"? Bo i to z pewnością, dla innych, jest namacalną miarą naszej wdzięczności.