Przejdź do głównej zawartości

Czy z Nazaretu może być coś dobrego?




 

Mój przyjaciel Marek odwiedził miesiąc temu Ziemię Świętą i zmontował na miejscu kilka filmików do swojego videobloga "Kilka minut dobrych wiadomości". Najnowszy mówi o Nazarecie, miejscu, gdzie wychował się Jezus. Miejsce owiane złą sławą: "Czy z Nazaretu może być coś dobrego?"
Kiedy byłam dzieckiem, też dorastałam w małej wiosce, o której ciężko było powiedzieć, że może z niej być coś dobrego. Chodziłam do wiejskiej szkoły, gdzie ludzie byli pełni nienawiści do obcych i innowierców, poziom nauczania był niski, a zabobony wśród ludzi tak rozpowszechnione, że aż trudno było uwierzyć, że to już prawie XXI wiek. Gimnazjum w niedługim czasie zyskało opinię jednego z najgorszą dyscypliną, a kiedy wybierałam liceum, znajomi zachodzili w głowę, jak mogłam wybrać taką szkołę, mając do wyboru z moją średnią najlepsze licea w województwie. 
Jednak moim wzorem nie byli koledzy z klasy, którzy przeklinali co drugie słowo, nie stronili od używek i popuszczali moralnych cugli, ale Ten, który pozostał czysty w swoim mieście. To Jego przykład inspirował mnie do pracowania na dobre oceny, do mówienia bez przekleństw, do pomagania innym, nawet tym, którzy nie dawali niczego dobrego w zamian. Wiele razy, gdy było mi ciężko, musiałam odpędzać przygnębiające, kłamliwe myśli: "po co mi to, inni nie przejmują się tak bardzo życiem i mają więcej radości, przyjaciół i spędzają czas w ciekawszy sposób, niż ja". Jednak późniejsze życie tych ludzi pokazało, jak niewiele miało to wspólnego z prawdziwą radością. 
Może żyjesz gdzieś sam, w jakimś "podłym mieście" i czujesz, że tam nie pasujesz. Może bijesz się z myślami, tak jak ja i chciałbyś, żeby życie było prostsze. A może próbujesz się wyrwać z jakiegoś dołka, do którego wpadłeś. Gdziekolwiek się znajdujesz i kimkolwiek jesteś, możesz patrzeć na Jezusa, który przetrwał w najgorszym z miejsc, zachował godność, prawdziwą tożsamość i nie stał się taki jak inni. On nie tylko jakoś przeżył życie, On ZWYCIĘŻYŁ. A ty możesz zwyciężać przez Niego.
Odważ się i żyj z Nim!

Komentarze