Przejdź do głównej zawartości

Za wszystko dziękujcie...

Przeczytałam dzisiaj wstrząsający cytat na temat historii ludu izraelskiego i zwiadowców.

Ludzie ci weszli na złą drogę i z uporem występowali przeciw Kalebowi i Jozuemu, przeciw Mojżeszowi i przeciwko Bogu. Każdy kolejny krok sprawiał, że byli bardziej zdeterminowani. Postanowili, że zniweczą wszystkie wysiłki zmierzające do zdobycia Kanaanu. Wypaczyli prawdę, aby tylko utrzymać swój zgubny wpływ. "Ziemia, przez którą przeszliśmy, aby ją zbadać, to ziemia, która pożera swoich mieszkańców"(IV Mojż.13,32) - mówili. Było to nie tylko fatalne sprawozdanie, lecz wręcz kłamstwo. Zaprzeczali sami sobie. Na początku twierdzili, że ziemia jest urodzajna i płodna, a ludzie olbrzymiego wzrostu. To wszystko byłoby jednak niemożliwe, gdyby klimat był aż tak niezdrowy, iż można by było powiedzieć, że zienia "pożera swoich mieszkańców". Lecz kiedy człowieka ogarnia zwątpienie, dostaje się pod kontrolę szatana i nikt nie jest zdolny przewidzieć, dokąd go on poprowadzi.

Patriarchowie i prorocy E. White, s.287


No i teraz można się zastanowić:
-Dlaczego tak ważne jest kultywowanie w każdej sytuacji postawy wdzięczności dla Pana?
-Bez względu na okoliczności, czy nie mamy za co być wdzięczni Bogu?
-Dlaczego ważne jest skupianie uwagi na powodach do wdzięczności, zamiast na problemach, które przecież wszystkich nas spotykają?
-Dlaczego wdzięczność dla Pana i wielbienie Go są tak ważne w zachowaniu silnej wiary?


Dziękuję dzisiaj Bogu za to, że mogłam przeżyć 23 lata, że nie dopadła mnie żadna poważna choroba ani wypadek, że jestem zdrowa i sprawna i mam siły do życia, że przeszłam przez wszystkie doświadczenia, że pokonałam pewne etapy w moim życiu i za to, że mnie przez to wszystko przeprowadził :) dziękuję też za wszystkich ludzi, których postawił na mojej drodze: za rodzinę, przyjaciół i znajomych i za tych wszystkich, którzy mnie wspierali i zachęcali do różnych osiągnięć :)

I wiecie co?

"Dobrze jest dziękować Panu i opiewać imię twe, o Najwyższy,
obwieszczać z rana łaskę twoją, a w nocy wierność twoją."
Ps.92,2.3


Życzę wam jak najwięcej powodów do wdzięczności :)

Komentarze

jafeth pisze…
Kiedyś trafiłem na ciekawe hasło: Ludzie są nieszczęśliwi, bo nie wiedzą, że są szczęśliwi.

Coś w tym jest.

PS: Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin dla autorki bloga :)