Przejdź do głównej zawartości

Wrogowie serca: uwolnienie od zranienia i gniewu


W naszych rozważaniach analizujemy zagrożenia naszego serca.
Kolejnym wrogiem serca jest gniew. Złościmy się, gdy nie dostajemy tego, czego chcemy.

Pokaż mi wściekłą osobę, a ja pokażę ci skrzywdzoną osobę. I gwarantuję ci, że ta osoba jest zraniona, ponieważ coś zostało jej odebrane. Ktoś jest im coś winien.

Wszyscy znamy ludzi, których gniew można wyrazić w następujący sposób: „Zabrałeś mi reputację”. „Ukradłeś moją rodzinę”. „Zabrałeś mi najlepsze lata życia”. „Ukradłeś moje pierwsze małżeństwo”. „Okradłeś mnie z moich nastoletnich lat”. „Okradłeś mnie z mojej czystości”. – Jesteś mi winien podwyżkę. – Jesteś mi winna szansę spróbowania. – Jesteś mi winien drugą szansę. „Jesteś mi winien uczucie”.

Źródłem gniewu jest przekonanie, że coś zostało odebrane. Ktoś jest ci coś winien. Ustawiłeś stosunek długu do dłużnika.

A co z tobą? Jaki dług powoduje złość, którą czujesz?

Jak długo zamierzasz pozwalać ludziom, którzy cię skrzywdzili, kontrolować twoje życie? Kolejny miesiąc? Kolejny rok? Kolejny sezon twojego życia? Jak długo?

Niech dzisiaj nastanie dzień, w którym przestaniesz trzymać się bólu!

Prawdą jest, że nie możesz cofnąć tego, co zostało zrobione, jednak prawdą jest również to, że nie musisz się zgadzać, by przeszłość kontrolowała Twoją przyszłość. W Liście do Efezjan 4 nakazano nam „pozbyć się wszelkiej goryczy, wściekłości i gniewu”. Robimy to „wybaczając sobie nawzajem, tak jak Bóg wam przebaczył w Chrystusie”.

Lekarstwem na złość jest przebaczenie. Jeśli oczekujemy na odpłatę za wyrządzone nam krzywdy, to my płacimy. Jeśli jednak anulujemy zaciągnięte wobec nas długi, zostaniemy uwolnieni.

Wierzę, że spośród czterech potwornych sił, o których mówimy w tych rozważaniach, właśnie ta – nierozwiązany gniew spowodowany zamierzonym i niezamierzonym zranieniem – jest najbardziej niszczycielska. Jednak w pewien sposób jest ona najłatwiejsza do pokonania. Po prostu podejmujesz decyzję o anulowaniu długu. Decydujesz i oświadczasz: „Nie jesteś mi już nic winien”.

Przejdź przez ten czteroetapowy proces jeszcze dziś:
1) Określ, na kogo jesteś zły.
2) Ustal, co ta osoba jest ci winna.
3) Anuluj dług, przebaczając jej.
4) Nie pozwól, aby złość narosła ponownie.


__________

Tłumaczenie rozważania: Enemies Of The Heart: Dzień 3 

https://www.bible.com/reading-plans/3391/day/3?segment=0

Komentarze