Przejdź do głównej zawartości

Żyć naprawdę.

Fot. from Pixmax


"Znam twoje czyny: masz imię, [które mówi], że żyjesz, a jesteś umarły."
Ap.3,1 BT

To przygnębiająca diagnoza dla wielu z nas, którzy całym sobą czują tempo życia, a wewnątrz stygną. Kiedy usłyszałam dzisiaj te słowa w kazaniu, pomyślałam, że jest to takie trafne. Człowiek pędzi przez całe życie, wykonując różne mniej lub bardziej ważne czynności, nie zauważając, że nie ma w nim tej iskry, która była na początku. Umiera zapał, gorliwość, pasja dla Boga. Życie zamienia się w egzystencję, której sensem jest zarabianie na chleb i nic więcej.

Co jeszcze zabija moje życie duchowe?
Egoizm: moje nawyki, moje sposoby na życie, moje plany na przyszłość, moje poglądy, moje zwyczaje. Kiedy koncentruję się na sobie, staję się martwy i nie ma we mnie prawdziwego życia.

Potrzebujemy ożywienia.
Ożywienie -ale jak?
Ożywienie to nie zmiana zachowań - to zmiana relacji. 
Jezus mówił o tym do uczniów:
"Wytrwajcie we Mnie, a Ja /będę trwał/ w was. Podobnie jak latorośl nie może przynosić owocu sama z siebie - o ile nie trwa w winnym krzewie - tak samo i wy, jeżeli we Mnie trwać nie będziecie."
Jan 15,4 BT
To, co Bóg nam obiecuje, kiedy w Nim trwamy:

"Kto wierzy we mnie, jak powiada Pismo, z wnętrza jego popłyną rzeki wody żywej."
Jan 7,38
Co ciekawe, nie znajdziemy w Biblii opisu, że trwanie w Jezusie ma być przyzwyczajeniem, to żywa więź i żywe jej efekty.


Prawdy ukryte w chlebie

"Inne podobieństwo powiedział im: Podobne jest Królestwo Niebios do kwasu, który wzięła niewiasta i rozczyniła w trzech miarach mąki, aż się wszystko zakwasiło. 
Mat.13,33
Bóg chce nas ożywić, przemienić, nadać naszemu życiu nową jakość, tak jak kwas, coś, co przychodzi z zewnątrz - musi być włożony do mąki, aby wywołać pożądaną zmianę. Ukryty w mące, chcąc przetworzyć całą masę, działa niewidocznie; tak samo działa kwas prawdy, cicho, w ukryciu, lecz bezustannie, aż wreszcie przekształci duszę.

Niech słowa psalmu pokutnego Dawida staną się naszą modlitwą każdego dnia:
"Stwórz, o Boże, we mnie serce czyste i odnów w mojej piersi ducha niezwyciężonego!"
Ps.51,12 BT
Nawet jeśli czytając te słowa czujesz, że jesteś właśnie takim "umarłym", Bóg obiecał, że może cię ożywić.
Czy chcesz żyć naprawdę?

Komentarze