Przejdź do głównej zawartości

O prawdziwym nabożeństwie.



"Powiedział też Pan: Ponieważ lud ten zbliża się do Mnie tylko słowami, ponieważ czci Mnie tylko wargami, sercem zaś jest daleko ode Mnie, ponieważ czci Mnie tylko z ludzkiego nakazu i według ludzkich pouczeń..."

Iz.29,13 BWP


Znalazłam dzisiaj taki fragment w książce "Umysł, charakter, osobowość" E. White i pomyślałam, że może być godny uwagi dla osób różnych denominacji religijnych, które zajmują się organizowaniem nabożeństw.


"Niektórzy nie są zadowoleni ze zgromadzenia, gdy nie jest ono pełne emocji i nie daje poczucia szczęścia. Działają oni w tej intencji i powodują wzrost poczucia podniecenia. Ale wpływ takiego zgromadzenia jest żaden i nie przynosi pożytku. Gdy uczucie szczęścia mija, upadają niżej, niż to było przed zgromadzeniem, ponieważ ich zadowolenie nie pochodziło z właściwego źródła. Najbardziej korzystnymi zgromadzeniami dla wzrostu duchowego są te, które charakteryzuje uroczyste i głębokie badanie serca, usiłowanie poznania samego siebie przez każdego i żarliwe, z głębokim uniżeniem, usiłowanie poznania Chrystusa."

"Umysł, charakter, osobowość" s.42


Pomyślmy, czy w różnych nabożeństwach, w których uczestniczymy, jest właśnie ten element refleksji, duchowego oczyszczenia i czy nasz umysł nie jest czasem uśpiony przez różne inne formy, występujące w nabożeństwie tak, że tylko chłoniemy bez zastanowienia.

Pamiętajmy też o słowach ostrzeżenia Chrystusa:


"Do królestwa niebieskiego wejdzie nie ten, kto mówi: Panie, Panie, lecz ten, kto czyni wolę Ojca Niebieskiego. Wielu będzie mówić dnia owego: Panie, Panie, czyż nie prorokowaliśmy w imię Twoje? Czyż nie w imię Twoje wyrzucaliśmy czarty? Czyż nie dokonaliśmy w imię Twoje wielu cudów? A wtedy powiem im otwarcie: Nigdy was nie znałem; odejdźcie ode Mnie, wy, którzy się dopuszczacie nieprawości."
Mat. 7,21-23 BWP


PS: Przepraszam za tak długą przerwę w pisaniu (wakacje ;). Nie obiecuję, że się poprawię, bo w najbliższych tygodniach wyjeżdżam na camp do Zatonia :) do zobaczenia zatem z tymi, którzy będą :)

Komentarze